Проблеми з персоналом: чому вони виникають і як їх вирішувати.

Проблеми з персоналом: чому вони виникають і як їх вирішувати.

Чи існують у Вас проблеми з персоналом? Вони перестають працювати з віддачею, вередують, не хочуть брати на себе відповідальність і виявляти ініціативу у виконанні доручень. Знайома ситуація?

Наші клієнти часто говорять нам, що з часом їх працівники ніби "перегорають" і втрачають весь інтерес до роботи. Вони перестають працювати з віддачею, вередують, не хочуть брати на себе відповідальність і виявляти ініціативу у виконанні доручень. Знайома ситуація? Як показує практика, рано чи пізно кожен керівник має проблеми управління персоналом. І зараз ми спробуємо зрозуміти чому це відбувається.

Багаторічний досвід Перформії показує, що проблеми з персоналом завжди є наслідком помилок управління. Багато керівників вважають, що для досягнення ефективної роботи компанії достатньо найняти продуктивних працівників та адаптувати їх на посаді. Тому, зробивши це, вони переключають свою увагу на інші питання, і очікують, що найняті працівники постійно даватимуть потрібні результати роботи. Але, зазвичай, ці очікування не виправдовуються. Необхідно розуміти, що управління персоналом – це живий процес, який потребує постійної уваги та зусиль з боку керівництва. Не зважаючи на управління працівниками, керівник може знищити бажання працювати навіть у найпродуктивніших людей. В результаті неминуче знижуватиметься продуктивність, а відповідно і прибуток усієї компанії. Проте саме керівник своїми діями може змінити ситуацію та ефективно вирішити проблеми роботи з персоналом. У цій статті ми поговоримо про те, як це зробити.

Давайте розглянемо найбільш актуальні проблеми управління персоналом, з якими стикаються керівники та способи їх вирішення:

Проблема №1. Занепад мотивації працівників

За словами наших клієнтів, однією з найпоширеніших проблем є занепад мотивації працівників. З часом у них зникає бажання вкладати зусилля та досягати результатів. Вони починають працювати напівсили, без будь-якого бажання.

Звичайно, можна подумати, що просто найняли поганих працівників. Однак, якщо подивитися на ситуацію уважніше, практично завжди можна виявити помилку управління, яка призвела до зникнення інтересу до роботи. Давайте проаналізуємо деякі з них.

Дуже часто у працівника пропадає мотивація, коли він не відчуває, що його внесок у розвиток компанії помічають та оцінюють. Подібне явище, якщо на нього вчасно не звернути увагу, може призвести до втрати цінних працівників.

Уявіть собі ситуацію: новий працівник приходить у компанію і добре справляється з роботою на своїй посаді. Так як він дуже якісно виконує всі доручення, то згодом коло його обов'язків розширюється, і він приносить компанії дедалі більше користі. Його колеги роблять не так багато всього та працюють менш ефективно. Тим не менш, заслуги цього працівника ніяк не враховуються: ніхто не відзначає якість його роботи і те, що він робить набагато більше за інших. Щоб Ви відчували на його місці? Правильно, розчарування та небажання працювати далі.

Якщо працівник не бачитиме цінність своєї роботи для компанії, він не буде отримувати задоволення від виконання цієї роботи. Кожній людині необхідно розуміти, що вона робить щось значуще, і що її зусилля оцінюються належним чином. Тому завжди відзначайте досягнення працівників та користь, яку вони принесли компанії своїми діями.

Увага керівника є одним з найефективніших способів відзначити заслуги працівника та збільшити його мотивацію. Тому ми рекомендуємо виділяти час для спілкування з найбільш продуктивними працівниками та заохочувати Вашою увагою їх заслуги та досягнення. Особисте спілкування також сприяє досягненню більш довірливих відносин із працівниками та допомагає Вам завжди мати уявлення про стан справ у компанії.

Також занепад мотивації працівників часто може бути спричинений несправедливою системою оплати праці.

Повернемося до старанного працівника нашого прикладу. Він приносить компанії набагато більше користі, ніж деякі його колеги, проте всі вони отримують однакову зарплату. Це вказує на те, що його зусилля та значущість досягнутих результатів недооцінюються.

Ми вважаємо, що найбільш ефективною для мотивування працівників є оплата праці, яка безпосередньо залежить від результатів їх роботи. Ввівши такий розподіл зарплати, Ви покажете персоналу, що помічаєте ту користь, яку вони приносять компанії. Працівники знатимуть, що зусилля кожної людини у колективі справедливо оцінюються, і від цього їхня мотивація підвищуватиметься.

Ще однією причиною, що призводить до низької мотивації персоналу, є розбіжність цілей працівника з цілями компанії. Наприклад, людина, яка хоче виконувати свою роботу максимально якісно, ​​влаштовується механіком у салон. А потім з'ясовується, що компанія більше зацікавлена ​​не як обслуговування, а в швидкому обігу потоку клієнтів. Тому керівники салону працюють із постачальниками не найякісніших деталей, щоб знизити вартість послуг. Подібний конфлікт інтересів негативно позначиться на мотивації нового працівника.

З іншого боку, можлива ситуація, коли кандидат спочатку не планував розвиватися разом із компанією, а хотів просто використати її для здобуття досвіду чи статусу, що дає імідж компанії. Той же механік міг влаштуватись у великий салон лише для того, щоб напрацювати власну базу клієнтів та імідж цінного спеціаліста, а потім безперечно перейти на інше місце роботи. Тому в нього спочатку немає мотивації сприяти процвітанню компанії.

Ефективна робота персоналу можлива лише тоді, коли цілі Вашої компанії співпадають з цілями працівників. Тому, по-перше, намагайтеся з'ясувати мотивацію кандидата до його прийому на роботу. По-друге, регулярно роз'яснюйте існуючому персоналу цілі Вашої компанії. У працівників буде бажання допомагати компанії здійснювати її місію, тільки якщо вони знатимуть, чого прагне компанія, та будуть розділяти її цілі.

Проблема №2. Персонал чинить опір нововведенням

Дуже багато керівників стикаються з тим, що працівники опираються будь-яким нововведенням. В результаті, через опір персоналу будь-які зміни у компанії впроваджуються дуже повільно і “зі скрипом”. Звичайно, керівник може вирішити це питання авторитарними методами та просто зобов'язати працівників виконувати його вказівки. Але це негативно позначиться на ефективності їхньої роботи, тому що всі доручення, пов'язані з нововведеннями, будуть виконуватись вимушено чи під страхом покарання.

Щоб людина могла щось робити добре, вона насамперед повинна хотіти це робити. Тому найкращий спосіб досягти того, щоб Ваші нові ідеї втілювалися в життя максимально швидко та якісно – зробити так, щоб працівники погодилися з необхідністю змін.

Пояснити працівникам розумність і значимість нововведень можна, лише пояснивши їм суть цілей компанії. 

та їх цінність. Адже Ви хочете впровадити якісь нововведення оскільки вважаєте, що вони допоможуть компанії досягти намічених цілей, вірно? Щоб співробітники погодилися з Вами, необхідно, щоб вони знали, чого Ви хочете досягти, і розуміли значущість цих досягнень для компанії.

Як показує практика, питання ентузіазму персоналу при нововведеннях у компанії безпосередньо залежить від ступеня їхньої залученості. 

Продовження читайте за посиланням: https://performia.com.ua/ua/problemyi-s-personalom-pochemu-oni-voznikayut-i-kak-ih-reshat/


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Лідерство, тімбілдинг Управління персоналом, адаптація та розвиток