Що рятувати насамперед, коли бізнес у небезпеці?

Що рятувати насамперед, коли бізнес у небезпеці?

Сьогодні бізнес у нашій країні можна порівняти із корабликом у бушуючому морі, або із зайченям у темному лісі, де звідусіль можна очікувати небезпечні загрози.

А коли ці уявні загрози стають реальними, перед підприємством та перед усім колективом працівників стоїть одне питання: – Що робити в першу чергу?

Отже, що ж робити коли над підприємством нависла реальна загроза. Одразу зазначимо, що під реальною загрозою ми розуміємо агресивні дії третіх осіб стосовно підприємства. Це можуть бути як дії перевіряючих органів, так і дії рейдерів та інші протиправні дії.

Опитані нами підприємці пропонують різні варіанти відповідей на це питання. Одні запевняли, що слід рятувати печатку підприємства. Інші твердили, що слід негайно евакуювати бухгалтера та всі документи. Дехто відстоює позицію, що слід рятувати сейф і касу. Були й більш креативні відповіді, наприклад, рятувати секретаршу!

Коли ми розглядаємо і проживаємо такі ситуації під час тренінгів. то починаємо, зазвичай, із низки запитань, що приводять учасників до вірного висновку. Наприклад, що на підприємстві є найціннішим? Одночасно проводячи аналогію із військовою частиною. Що найцінніше у військовій частині? Що є офіційним символом і військовою реліквією військової частини, що втілює її честь, доблесть, славу і бойові традиції, вказує на призначення військової частини та її приналежність? Вірно – це Бойовий прапор! А на підприємстві що можна порівняти із Бойовим прапором? Дехто волів би, щоб це була секретарка, але реалії життя свідчать, що це не так.

Бойовий прапор на підприємстві – це директор (керівник, засновник). Тобто це людина навколо якої і існує цей маленький світ, невеличка (або ж величезна) власна Галактика – приватний бізнес. Слід згадати, що за статутом Петра I прапорщик і знаменний взвод за втрату прапора підлягали смертній карі, а військова частина – розформуванню! У Римській Імперії втрата прапора вважалася найбільшою ганьбою. Кожен легіонер повинен був захищати прапор до останньої краплі крові. У важку хвилину полководець кидав прапор в гущу ворогів, щоб спонукати воїнів повернути його назад і розсіяти ворогів.

Таким чином учасники тренінгу формулюють логічний умовивід – в умовах загрози бізнесу втрата керівника дорівнює втраті бойового прапора! Кожен працівник отримує установку – прагнеш зберегти підприємство (мати роботу, зарплату, соцпакет, впевненість у завтрашньому дні) – збережи керівника!


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Project management, управління проектами Бізнес освіта, MBA Лідерство, тімбілдинг