Тренинговым компаниям: Добавить тренингВойти
TRN.ua

Навички спілкування з правоохоронними органами

У нашій країні займатись бізнесом і не мати жодних контактів з правоохоронними органами – радше виняток, ніж правило.

І якщо на початку розвитку підприємницької діяльності контроль за підприємцями здійснювали лічені державні органи, то останнім часом навіть ті «органи» які, наче б то не мають жодного відношення до підприємницької діяльності, намагаються втрутитись, причепитись, якимось чином проконтролювати, перевірити хоч якийсь бік бізнесової діяльності.

Ми  усі помічали на дорозі фури з табличкою «Пустий»! Чому це відбувається? Відповідь дуже проста. Працівникам ДАІ цікаво зупиняти лише ті транспортні засоби, що перевозять вантажі в інтересах бізнес структур.

Зверніть  увагу, як співробітники патрульної служби міліції патрулюють вулиці міста. Вони зазирають в темні підворітні, контролюють безлюдні вулички, інші небезпечні та криміногенні місця. Так, але досить часто вони рухаються від автівки до автівки і спостерігають за особами всередині. Підозру у них викликають бізнесмени і підприємці які обмінюються документами, заключають угоди, домовляються. Виникає питання чому? Саме тому, що підприємці мають гроші і цінують свій час…

Отже, на людину, що займається бізнесом звідусіль  чатують загрози та небезпеки. Щоб оволодіти навичками спілкування з правоохоронними органами бізнесмену необхідно:

по-перше, знати свої права та права правоохоронців;

по-друге, бажано пройти відповідне тренування та «прожити» ситуацію спілкування з правоохоронцями.

Слід  зрозуміти, що правоохоронна система – це силовий важіль влади. Однак, навіть дія такого «важелю» чітко регламентована законом. Якщо у правовій системі держави відносно громадян застосовується принцип «дозволено все, що не заборонено законом», то відносно до працівників міліції діє принцип «дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Цей принцип втілений у статті 19 Конституції України, де зазначено: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та  законами України.»

Як  бачимо, посадовці зобов’язані діяти  лише у межах повноважень, що закріплені в законі. До того ж лише у такий спосіб, що законодавчо передбачений і лише за наявності відповідних підстав, а не тому, що комусь, щось здалось чи забажалось.

Нижче наведено декілька простих рекомендацій, щодо комунікацій з представниками правоохоронних органів, які варто запам’ятати:

Якщо вас запрошують прибути до відділку міліції у телефонному режимі або вимагають повідомити будь-які дані (про вас особисто, про підприємство, про ваших клієнтів, працівників тощо) – можете сміливо ігнорувати ці спроби. Жодної відповідальності за такі ваші дії не передбачено. Ви не знаєте і не можете знати хто знаходиться по той бік телефонної трубки. Спілкування з офіційними особами має відбуватись офіційним шляхом (листи, запити, звіти, довідки).

Коли до Вас звертається міліціонер (в офісі, на вулиці, вдома), навіть якщо він представився, попросіть його пред’явити службове посвідчення. Не соромтесь уважно прочитати усі відомості з посвідчення та занотувати усі (обов’язково усі) відомості з посвідчення до записничка. Це не Ваша примха, а це обов’язок працівника міліції відповідно до статті 5 Закону України «Про міліцію» – «При  звертанні  до  громадянина працівник міліції зобов'язаний назвати своє  прізвище, звання та  пред'явити  на  його  вимогу  службове  посвідчення». До того ж – це надасть Вам певних психологічних дивідендів. Ви продемонструєте свою компетентність та готовність спілкуватись виключно в рамках закону.

На адресу Вашого підприємства надійшов запит від органів міліції з проханням надати певні відомості чи документи. Слід з’ясувати на які пункти та статті законів посилаються міліціонери обґрунтовуючи свої права щодо отримання інформації. Якщо запит не обґрунтований законодавчими нормами (відповідні норми із Закону України «Про міліцію», кримінально процесуального кодексу), - надайте обґрунтовану відповідь про неможливість виконання запиту.

Вас, чи працівників Вашого підприємства, викликають до органів міліції письмовою повісткою. На виклик повісткою громадянин зобов’язаний з’явитись за викликом! За неявку Вас можуть доставити в примусовому прядку. Однак навіть у цьому випадку Ви не позбавляєтесь своїх прав. Ці права слід знати та використовувати у повному обсязі. Ваші права закріплені у Конституції України, в КПК України, в Законі України «Про міліцію». Ви можете ознайомитись із ними самотужки, але у випадку отримання повістки, зазвичай, психологічний стан не дає змоги прочитати та адекватно зрозуміти свої права та обов’язки. Тому краще звернутись до спеціаліста, адвоката. А ще краще заздалегідь подбати про такі ситуації.

Саме  ці, та багато інших ситуацій, ми розглядаємо під час тренінгів. В процесі навчання Ви не лише отримаєте знання про правові норми, які завжди стануть Вам у нагоді, але й «проживете» відповідні ситуації та здобудете необхідну психологічну підготовку.

Автор: Корсун Сергей
Компания: Smart Consulting (все статьи компании)
Добавить комментарий
Ваше имя, компания:
Комментарий:
не более 1000 символов (введено: 0)
Эл. почта:
Проверочный код:
5 английских букв:
 или Отменить
См. также
Нужны ли проджект-менеджеру лидерские качества?, SkillsUp
Плюсы и минусы профессии бизнес-аналитика, SkillsUp
Трудно быть здоровым, Психология. Расстановки. Техники, студия
Как повысить эффективность транспортной компании, Национальный, бизнес-центр
Як закупити електричну енергію, як універсальну послугу?, Радник в сфері державних закупівель, журнал
Перейти к списку всех статей
TRN.ua
Главная страница
Обратная связь
Помощь
Отправить страницу другу
Тренинговым компаниям
Тренинги и семинары
Тренинговые компании
Тренеры
Новости
Статьи
Услуги сайта
Статистика сайта
О проекте
Контакты
Условия использования
© TRN.ua — тренинги в Украине.
Сделано в компании «Реактор».