Бізнес у 15-ть: як започаткувати стартап і знайти першу роботу в ІТ

Бізнес у 15-ть: як започаткувати стартап і знайти першу роботу в ІТ

У 15 років можна бити байдики, проводити час за комп'ютером і відеоіграми, а можна вже самому ці ігри розробляти! Чотири історії успіху звичайних львівських підлітків, які почали заробляти гроші вже в 13 років!

Перехідний вік, здебільшого, асоціюється з проблемними підлітками, важкою комунікацією між батьками й дітьми, періодом самовизначення та запереченням авторитетів. Та деякі підлітки покоління Z повністю ламають ці стереотипи. Адже часу не гають: започатковують власні стартапи та навіть знаходять роботу у престижних компаніях!

ІТ-навички для бізнесу в офлайні

Денису Сулипі і Юрію Олеськів – 15 і 16 років. Хлопці вирішили започаткувати власний бізнес. Їхній стартап – це незвичайний паперовий блокнот-планер.

 «Ще раніше я купив один планер і мене дуже розчарувала його якість, обмежений функціонал. У той момент у мене з’явилася ідея зробити такий планер, який би подобався, насамперед, мені. Але тоді я чомусь не придав великого значення цьому, тому реалізував задум лише через три місяці разом з Денисом», – розповідає Юрій Олеськів.

Тож хлопці створили планер, який відповідав би цілям сучасної людини. Тим самим розвіявши стереотипи, що паперові блокноти незатребувані серед молоді.

Планер для досягнення цілей та формування звичок складається з багатьох розділів: планів на шість місяців, тиждень та кожен день, розставлення цілей, формування нових звичок, календарів на кожен місяць, авторських челенджів тощо. За словами авторів, цей продукт ідеально підходить для людей, які займаються бізнесом, або для тих, хто розвивається у своїй професії.

 Та до таких масштабних досягнень підлітки йшли поступово.

«У 14 років після курсу HTML+CSS в IT Step Academy я почав шукати шляхи розвитку та заробітку в IT. З того часу я активно почав цікавитися фрілансом та web-розробкою. Уже тоді я отримав два своїх перших замовлення. Ті відчуття, коли ти заробив свої перші гроші, не передати! Тому протягом року я почав брати замовлення до 1000 грн. При чому не всі з них мені оплатили. Другу сходинку я переступив, коли ми з другом взяли замовлення, але вже на значно більшу суму. Ці гроші й стали першими інвестиціями, які ми вклали у планери», – ділиться Юра Олеськів.  

Хлопці продовжували фрілансити, виконуючи маленькі проекти, допоки не отримали велике замовлення з розробки сайту, до того ж, з передоплатою. Після цього вирішили, що зароблені гроші точно вкладуть у власний бізнес. Відтак, вирішили спробувати створити незвичайний планер, якому немає повноцінних аналогів на ринку. На перший погляд здається, що цей продукт ніяк не відноситься до ІТ-розробок. Та навички з дизайну, програмування, які хлопці здобули під час навчання, стали їм у нагоді. Поки що свій продукт хлопці просувають в Instagram.

Як підліткам спробувати себе в ІТ і отримувати за це гроші

Марк Хазан – старшокласник, який свою першу роботу знайшов у 16 років.

«Тоді до нас в гості завітали друзі мого батька. Вони спілкувались щодо розвитку керованої авіації в Україні, оскільки займаються дронами. Вони хочуть зробити дрон, який буде перевіряти великі пасажирські літаки на наявність пошкоджень. Це збереже гроші авіакомпанії і час пасажирам.

Мій батько їм розповів, що я навчаюсь у комп’ютерній академії, і які курси пройшов. Мені найбільше подобається 3D Max. Це чудова програма, що дозволяє зробити будь-який предмет з простої коробки. Так мене запросили попрацювати в компанії Luftronix. І майже все літо, п’ять днів на тиждень, я приходив зранку на роботу», – розповідає Марк.

Спочатку було важко, говорить він, не завжди все виходило з першого разу. Однак кава і декілька годин брейншторму робили свою справу, тож хлопець знаходив вихід із ситуації.

Робота в ІТ-компанії стала хорошою мотивацією для Марка ще більше вчитися, щоб у майбутньому стати висококласним фахівцем. Зараз, у розпал навчального року, старшокласник поринув з головою у навчання, адже попереду ЗНО. Марк відвідує заняття в IT Step Academy та паралельно займається власною розробкою – одномісного дрона для людини. Хлопець зізнається: ідею запозичив у філіппінського інженера. Проте обіцяє, що його дрон буде більш досконалим. Зараз він займається його моделюванням і прораховує вартість всіх деталей.

Старшокласник рекомендує одноліткам рухатися вперед за будь-яких обставин та не припиняти розвиватися: «Не можу сказати, що треба вчити лише окремі предмети, тому що інші навряд чи знадобляться. Ніколи не знаєш,що тебе очікує у майбутньому. Тому просто робіть акцент на тому, до чого у вас є хист. Якщо не виходить – відпочиньте, дайте час мозкові, щоб «перезавантажитись», і знову беріться за роботу з холодним розумом. Прагніть бути кращими у своїй сфері знань. Адже люди тягнуться до кращих».

А от Максим Бордовський свої перші гроші почав заробляти ще в 13 років.

«Я web-дизайнер, тому мій улюблений софт це – Adobe Photoshop/Illustrator/XD. Першу роботу я знайшов у 13 років на фрілансі. Це було створення сайтів під ключ. Я займався сайтами як приватних компаній – будівельних фірм, готелів, так і державних установ – бібліотека.

Також я працюю 3D-дизайнером в компанії SelfCAD, але це не основна робота. У SelfCAD я почав працювати завдяки рекомендаціям, які дав також і мій викладач», – зазначає студент.

Своїм одноліткам він радить звернути увагу на постійне навчання, пошуки своєї професії. Також краще поменше часу витрачати на комп`ютерні ігри.

«Адже я колись теж був затятим геймером, тому кажу з власного досвіду. Найголовніші навички, які потрібно в собі розвивати, це – цілеспрямованість, бажання дізнаватись щось нове і мати цілі в житті», – резюмує Максим.

Тож допоки одні підлітки бавляться у комп’ютерні ігри, їхні однолітки ці ігри вже розробляють! Зробити перший крок до ІТ або власного бізнесу реально вже в доволі юному віці. У сучасному світі існує дуже багато можливостей для розвитку. Головне – наполегливість і бажання досягати нових висот, вміння налагоджувати корисні знайомства, презентувати себе та не боятися викликів.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка