Тренинговым компаниям: Добавить тренингВойти
TRN.ua

Методи мотивації співробітників

Хочу почати з притчі про те, як один подорожній зустрів людей, що носять важкі камені. «Що ви робите?» - запитав мандрівник. «Я раб і працюю за юшку» - відповів перший. «Я - робітник, моя робота важка, але зате за неї непогано платять» -

Повертається ввечері по тій же дорозі і знову бачить їх, двоє виглядають змученими непосильною працею, а третій як і раніше посміхається!

Знайома ситуація, чи не так?
Люди виконують однакову роботу, але ставлення до неї різний, тобто, у кожного своя мотивація (від фр. Motif - спонукання).

Від чого ж залежить мотивація кожної людини?
Багато роботодавців розробляють системи мотивації для своїх працівників.
Така система буде ефективною, якщо враховуються різні види мотивації персоналу:

  •     індивідуальна і групова мотивація;
  •      позитивна і негативна мотивація;
  •      матеріальна і нематеріальна мотивація.

Давайте розберемося, в чому особливості кожного виду.

Індивідуальна і групова мотивація
У кожної людини є своя «кнопка», натиснувши на яку йому починає чогось хотітися.
Це - індивідуальна мотивація.

Мотивують ті зовнішні умови, які викликають внутрішній відгук і відповідають їхнім очікуванням, цінностям і потребам (один очікує від роботи стабільної заробітної плати, іншого - кар'єрного росту, третій - добрих відносин в колективі і т.п.).
Індивідуальна мотивація може змінюватися під впливом зовнішніх обставин.
Наприклад, людина довго шукав роботу і у нього не було достатньо коштів для проживання.
У цьому випадку на перше місце виходять питання грошової винагороди.
Потім, пропрацювавши деякий час, він розуміє, що головне для нього - цікаві завдання, нові проекти та ін., Тобто самореалізація в роботі.

Але є фактори, які однаково добре впливають на різних людей - групова мотивація:

  •      бренд компанії (наприклад, хочу працювати в «Яндекс» або: в «Адміністрації Президента»);
  •      умови роботи (наприклад, гнучкий графік, зручне робоче місце і т.п.);
  •    проведення корпоративних заходів (наприклад, державні свята, дні народження працівників, суботники та ін.);
  •     особистість керівника (люди йдуть не з компанії, а від керівника).

Тому слід враховувати не тільки індивідуальну, а й групову мотивацію.

Позитивна і негативна мотивація
Позитивна мотивація (заохочення, похвала, подяка, премія тощо) підтримує правильне виробниче поведінку.
Мета негативної мотивації - підвищення виконавської дисципліни.
Вищий професіоналізм керівника полягає в тому, щоб без покарання, а тільки за допомогою методів позитивної мотивації досягати потрібних результатів.
Як приклад - завод Boeing в США.
Співробітники, проходячи через турнікет, отримують відривний талон.
Можна вирішити, що так враховується час приходу на роботу, насправді це - лотерейний квиток. Співробітник отримує його, якщо прийшов вчасно, і бере участь у щомісячній лотереї. В якості призів розігрується побутова техніка. Після того, як система була впроваджена, кількість запізнень на заводі знизилося на 70%!
Матеріальна і нематеріальна мотивація
Одного разу мій керівник запитав мене, що важливіше для людини: матеріальна мотивація (невелика премія) або нематеріальна (знак уваги).

Я щиро відповіла, що гроші - не головне, важливіше ставлення.
І через годину він мені урочисто вручив «знак уваги» за хорошу роботу - шикарний букет квітів. Цей букет я не забуду ніколи. А ось якби це були гроші, вразили б вони мене до такої міри? Не думаю.

Безумовно, це - окремий випадок, але спробуйте самі згадати найприємніше винагороду. Швидше за все, це - якийсь милий подарунок, додатковий день відпочинку або просто добре слово.

Багато роботодавців роблять основний акцент на матеріальній мотивації, але це не завжди спрацьовує. Наприклад, якщо працівник вирішив звільнитися з-за відсутності професійного розвитку або деспотичного начальства, то пропонувати йому підвищення заробітної плати нерозумно.

Звичайно, працівник може погодитися на таке підвищення і залишиться працювати далі, але як показує практика, це ненадовго. Крім того, створюється прецедент і інші співробітники, які бажають підвищити заробітну плату, починають шантажувати звільненням.

Безумовно, в компанії має бути розроблена система грошової винагороди за працю, але цього недостатньо. Без заробітної плати осіб навряд чи погодиться виконувати запропоновану роботу, але зі збільшенням окладу, мотивація не збільшується.

Такі фактори мотивування персоналу називаються гігієнічними (напр., Робоче місце, графік роботи, відносини в колективі). Є інша група факторів, які можуть привести до підвищення мотивації.

Наприклад, визнання. Ніхто з працівників не очікує, що його будуть хвалити за кожне виконане дію. Зате якщо людину заохочують, то мотивація різко зростає.

Дізнатись більше, про мотивацію працівників, ви зможете на нашому сайті    https://nbc.ua/

Автор: Головнёва Ирина Владимировна
Компания: Национальный, бизнес-центр (все статьи компании)
Добавить комментарий
Ваше имя, компания:
Комментарий:
не более 1000 символов (введено: 0)
Эл. почта:
 или Отменить
См. также
Чему ваш HR-менеджер может научится на курсах повышения квалификации?, Национальный, бизнес-центр
Уже на этих выходных в Днепре тренинг "Оратор за 2 дня", Бузовский Дмитрий, ЧП
Как мотивировать удаленных сотрудников?, Национальный, бизнес-центр
Как мотивировать сотрудников лучше работать, Национальный, бизнес-центр
Осеннее равноденствие и черное солнце, Человек и хаос, проект
Перейти к списку всех статей
TRN.ua
Главная страница
Обратная связь
Помощь
Тренинговым компаниям
Тренинги и семинары
Тренинговые компании
Тренеры
Новости
Статьи
Услуги сайта
Статистика сайта
О проекте
Контакты
Условия использования
© TRN.ua — тренинги в Украине.
Сделано в компании «Реактор».