Уся справа в колективі

Уся справа в колективі

Рекрутери радять підбирати працівників залежно від їх власних амбіцій. Чим більше цілей працівника та компанії пересікаються, тим більше користі здатен принести такий тандем.

Успіх компанії не можливий без людей, які в ній працюють. Минулого тижня учасники конференції, яку організувала Медіа корпорація «RІА» та Бізнес-клуб «MoneyFest», шукали відповідь на запитання: як зміцнити бізнес зсередини.

Варіантів виявилося чимало. Але перш, ніж приступити до формування внутрішньокорпоративної культури, потрібно провести свого роду діагностику компанії.

- Потрібно визначитися, з яким типом структури управління ми маємо справу, - каже директор Центру розвитку персоналу «Гелі ос» Тетяна Нікіфорова. - Мета нашої компанії - розвиток персоналу в цілому. Але перш ніж приступити до конкретних кроків - ми займаємося своєрідною діагностикою компанії. При цьому намагаємося зробити це не зсередини, а ззовні.

Після цього можна уже сказати - який тип управління присутній в тій чи іншій компанії. Таких основних типи рекрутери виділяють чотири.

Наприклад, компанія - благодійна організація. Головна характеристика такої організації - аби було добре працівникам. Колектив такої компанії, як зазначає Тетяна Нікіфорова, часто перебуває в стані ситості, що не дуже добре для компанії як такої. А начальник компанії з таким типом управління, часто просто не наважується вказати своїм підопічним на їхні помилки.

Другий тип внутрішнього управління кардинально-протилежний першому. Начальник тут уже має сильний, вольовий та жорсткий характер. Головний фокус - начальника/власника такої компанії - його власні інтереси. Його бізнес фактично будується на ньому та наближених до нього особах, які виконують основну частину роботи. Це свого роду тяглові коні, які і люблять, і ненавидять свого боса водночас. Решта колективу - змінюється досить часто, що, за словами рекрутерів, не іде в плюс компанії в цілому. Цей тип управління називають «добровільне рабство».

Наступний тип внутрішньо-корпоративної культури дещо схожий з ним, і носить назву «Тюрма строго режиму». Основний фокус власника в цьому випадку - власна безпека. Компанії з таким управлінням характеризуються постійним контролем, також великою плинністю кадрів і, можливо, навіть випадками крадіжок.

Ще один тип корпоративного управління - сім'я. Як уже зрозуміло із назви, тут усі свої, в сенсі - усі родичі. Наприклад, дружина власника - головний бухгалтер, брат - начальник відділу, і так далі.

Головним плюсом такої структури управління - високий рівень емоційної підтримки. У списку мінусів: заздрість, чутки, конфлікти, образи...

Останній тип - колектив однодумців. Тут основний фокус власника - на якість. Як правило, в таких компаніях збираються люди, які справді люблять свою справу. А начальник підбирає нових працівників не під себе, а під існуючий колектив - щоб їм було комфортно. Але поряд з усіма плюсами, головним мінусом такої структури є результативність. Часто такі компанії працюють в нуль і рідко приносять прибуток. Тут на першому місці стоїть сама справа, її якість, а потім уже дохід.

Але це теорія. На практиці, за словами менеджера по персоналу компанії «Метро кеш енд Кері» Ірини Романенко, своїх працівників потрібно, в першу чергу - поважати, в другу - стимулювати. Для цього можна знайти різні способи, головне, щоб було бажання.

- Наприклад, якщо працівник навіть зробив якусь помилку, йому потрібно дати другий шанс - можливість виправитися, - каже вона. - Людині можна дати інше завдання і похвалити за те, як воно було виконане, типу між іншим зауваживши, що попереднє, на жаль, вийшло не дуже добре. Ви побачите, як людина надалі старатиметься, щоб більше не допускати помилок.

За її словами, в компанії також проводяться щоквартальні конкурси на звання кращого працівника. Потім, кращий працівник кварталу може позмагатися за звання кращого працівника року. А це ще престижніше.

- Але більше ми звертаємо увагу на командну роботу, - каже Ірина Романенко. - Наприклад, незалежно від посади, коли виникає така потреба, а це як правило, грудень, кожен з нас може надягти робочий одяг та вийти працювати в зал. Не важливо, директор, начальник відділу - це правило стосується усіх. Подібні речі дуже згуртовують. Люди відчувають себе частиною чогось цілого. Також у цьому плані велику роль відіграє корпоративна символіка: ручки, прапорці, уся інша канцелярка, здавалось би, це дрібниці, але насправді це відіграє велику роль.

Загалом, можу сказати, що ми гордимось нашою командою. Усім можу лише порадити - поважайте своїх колег.

Одним із дієвих способів формування команди є корпоративні заходи. Приклад такого заходу в компанії «Корса» навела Наталія Жук. Щорічно на традиційне свято «День вікна» працівники «Корси» змагаються у квесті (цьогоріч свято вийшло на загальноміський рівень). У ході квесту співробітники проявляють приховані таланти, знаходять спільну мову з колегами там, де раніше були проблеми. Один день такого корпоративу приносить користі більше для зміцнення команди, ніж місяці роботи.

Під час конференції спеціалісти звернули увагу на ще один момент - співробітників потрібно підбирати, залежно від їх власних амбіцій. Наприклад, в торгівлю краще запрошувати енергійних людей, які прагнуть швидкого заробітку, в бухгалтерію - хороших виконавців, людей - на рівні «довольства». Ця категорія співробітників задоволена тим, що мають, і не бажають більшого, але і не хочуть, щоб їх зайвий раз чіпали.

Організатори висловлюють подяку партнерам конференції - Центру розвитку персоналу «Гелі ос» та адвокатській конторі «Башня». Просунуті компанії підтримують дійсно корисні та цікаві для бізнесу заходи.


Джерело: газета "20 хвилин" (4.11.2011)

http://vn.20minut.ua/news/10210200


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг