Тренинговым компаниям: Добавить тренингВойти
TRN.ua

Факторы, имеющие определяющее влияние на мотивацию сотрудников

В 60-их роках минулого століття Фредерік Герцберг, американський психолог, відомий дослідженнями у сфері бізнесу, провів аналіз потреб працівників з метою виявлення чинників, що впливають на мотивацію та де-мотивацію і вивів власну теорію мотивації.

В результаті дослідження Герцберга, з’ясувалось, що існує дві групи факторів, які впливають на задоволення чи незадоволення працівників від роботи, і що ці фактори хоч і є взаємозалежними, є абсолютно різними.

Одна група факторів — їх дослідник назвав мотиваторами - це все те, щобезпосередньо пов’язане з роботою чи сама робота - відповідальність, цікаві проекти, визнання досягнень, інтерес до роботи, професійне зростання.

Друга група факторів — їх дослідник назвав гігієнічними факторами — це все те, що має відношення до роботи, але не сама робота - зарплатня, соціальні гарантії, безпека, методи керівництва, стосунки з колегами, стабільність, тощо.

Важливо, що гігієнічні фактори необхідні для того, щоб не допустити розчарування працівника; мотиваційні ж фактори — щоб мотивувати працівника до найкращих результатів. Намагатись заохотити працівника, рівень зарплати якого сприймається, як неадекватний, працювати краще за допомогою мотиваторів, не має сенсу в зв’язку з тим, що він вже відчуває негативні емоції до роботи через рівень зарплати. З іншого боку намагатись мотивувати працівника, рівень зарплати якого сприймається, як адекватний, підняттям зарплати, також не працюватиме. Хоча де-мотивації в цього ж працівника відсутність мотиваторів не викличе. Це доводить, що мотивація та де-мотивація викликані зовсім різними чинниками.

Теорія Герцберга змусила працедавців переглянути своє ставлення до мотивації працівників та зрозуміти, що для того, щоб покращити продуктивність і викликати в працівників бажання працювати краще, керівництво повинне взяти до уваги обидві групи факторів і не вважати помилково, що зростання кількості мотиваторів призводить до зниження незадоволення, викликаного неадекватними гігієнічними факторами.

Автор: Гринишин Маріанна
Компания: AboutHR (все статьи компании)
Добавить комментарий
Ваше имя, компания:
Комментарий:
не более 1000 символов (введено: 0)
Эл. почта:
Проверочный код:
5 английских букв:
 или Отменить
См. также
Мотивация-шмотивация, SCRUMguides
Что общего у пероксид гидрогена и обратной связи, SCRUMguides
Ericsson и Cisco представили комплекс решений Evolved Wi-Fi Networks, IT Education Center
Конкурент - друг или враг?, Группа финансовых решений
Названы самые инновационные компании мира, IT Education Center
Перейти к списку всех статей
TRN.ua
Главная страница
Обратная связь
Помощь
Отправить страницу другу
Тренинговым компаниям
Тренинги и семинары
Тренинговые компании
Тренеры
Новости
Статьи
Услуги сайта
Статистика сайта
О проекте
Контакты
Условия использования
© TRN.ua — тренинги в Украине.
Сделано в компании «Реактор».